Gündem Haberleri

    12 yıldır personel alınmıyor

    Hürriyet Haber
    06.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Devlet Demiryolları'ndaki aksaklıklar sendikayla TCDD yetkililerini karşı karşıya getiriyor. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası'nın uzun bir eleştiri listesi var. TCDD I. Bölge Müdürü Ömer Yılmaz bunların çoğunu reddediyor. İki tarafın birleştiği nokta ise demiryollarının ihmal edildiği.

    Geçtiğimiz haftalarda demiryoluna düşen bir kamyon yüzünden Ankara Ekspresi ile Fatih Ekspresi'nin çarpışması dikkatleri bir kez daha demiryollarına çekti. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Genel Sekreteri Süleyman Eryılmaz demiryollarının Türkiye genelinde kötü bir durumda olduğunu ve bunun da 1950'li yıllardan beri süregelen devlet politikalarının bir sonucu olduğunu belirtiyor.

    Eryılmaz, 1986 yılından bu yana TCDD'de güvenlik görevlileri dışında eleman alınmadığını, yeniden yapılanma adıyla mevcut personelin de tasfiye edildiğini iddia ediyor. Buna karşılık özellikle Türkiye Vagon Sanayi A.Ş'nin işlemez duruma gelmesinden sonra taşeron firmaların arttığını ekliyor. Sendikanın verdiği rakamlara göre 2010 yılına kadar 24 bin görevli daha eksilmiş olacak. Eryılmaz'a göre demiryollarının çağdaşlaşması yönetim biçiminin değişmesine bağlı. Mevcut hantal ve merkezi yapının bir kenara bırakılması ve bölgelere daha fazla yetki verilmesi gerektiğini savunuyor. TCDD I. Bölge Müdürü Ömer Yılmaz da içinde bulunulan durumdan devlet politikalarının sorumlu olduğu konusunda Eryılmaz ile hemfikir. Ancak sendikanın provokasyon yaptığını, bindikleri dalı kesmeye çalıştıklarını söylüyor. Ona göre sendika tarafından yapılan eleştirilerin adresi TCDD değil. ‘‘Demiryolları hala ayaktaysa bunu çalışanlarına borçludur. 50 senelik banliyö trenleri ile hizmet vermeye çalışıyoruz. THY 50 senelik uçaklarla uçuyor mu? Kuruma ve çalışanlarına hizmet vermeye devam edebildikleri için takdirname vermek lazım.’’

    Tren şefi iş yapmazdı

    Yılmaz, tren şefliği sisteminin kaldırılmasını eleştirmenin yersiz olduğunu belirtiyor. ‘‘Bu insanlar makinist ile yolculuk yapar ve hangi durağa kaç dakikada varıldığını not almaktan başka bir işe yaramazlardı. Oysa bizim kondüktörlere ihtiyacımız var.’’ Yeni uygulama yüzünden şeflerin mağdur edilmediklerini, ünvan ve maaşlarını koruduklarını ekliyor. Yılmaz ayrıca getirdikleri güvenlik sistemi ile soygun ve saldırılarda azalma olduğunu belirtiyor: ‘‘Yeni sistemle tüm kapılar kapanmadan tren hareket etmiyor. Böylece hareket anında çantaları kapıp trenden atlayan soyguncular engellenmiş oluyor. Eskiden her gün 3-4 olay yaşanırken, son iki aydır hiçbir saldırı şikayeti olmadı.’’

    TCDD I. Bölge'de 1989'daki eleman sayısı 11 bin iken bugün 6 bine düşmüş. Bu 6 bin kişinin yüzde 10'u yeni yılda emekli olacak. Yılmaz, demiryolculuğun çok meşakkatli bir iş olduğunu 25 senesini dolduranların hemen emekli olmak istediğini söylüyor. Kabaca bir hesap yapıldığında görülüyor ki, 10 yıl sonra I. Bölgede demiryolu personeli kalmayacak.

    Banliyö trenlerinde el frenleri çalışmıyor. ATS frenleme sistemi sık sık arıza yapıyor.

    Telsiz cihazları eski teknoloji ve haberleşmesi bazı noktalarda kesiliyor.

    Tren şeflerinin vagonlara çekilmesi ve makinistin yalnız kalması tehlike doğurur. Acil bir durumda tren durdurulamaz.

    Totman sistemi çalışmıyor.

    Demiryolları dış etkenlere karşı korumasız. Yan korumalar yetersiz.

    Güvenlik görevlileri hariç personel alınmıyor.

    Eğitim merkezleri kapatılıyor.

    İşletme hataları var. Yoğunluk saatleri dikkate alınmıyor.

    El frenleri ile ATS sistemi tamamen çalışır durumda.

    Kullandığımız telsizler polisin kullandığıyla aynı. Eski teknoloji değil. Ölü noktalarda hiçbir telsiz çekmez. Ancak bu 5 dakikadan fazla sürmez.

    Tren şeflerinin makinistin yanında bir fonksiyonu yoktu. Acil bir durumda makinist ayağını totman pedalından çekeceğinden frenleme sistemi devreye girer ve tren otomatik olarak durur. İETT şoförleri de yalnız yolculuk ediyor.

    Totman sistemi çalışır durumda.

    İstasyon çevrelerini yayalara karşı kapattık. Araları da kapatmak için yatırım verilmesini bekliyoruz.

    Gittikçe büyüyen bir personel açığımızın olduğu doğru.

    Eğitim merkezleri Ankara ve Eskişehir'de hizmet veriyor. İstanbul'da da vagon eğitim merkezimiz ile çalışanların ayağına gidiyoruz. Geçtiğimiz yıl 6 bin personelin 3 bin 500'üne bilgisayar destekli eğitim verildi.

    Yolcuların yoğun olduğu saatlerde 12 dakikada bir sefer yapıyoruz.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı