Gündem Haberleri

    12 yılda üçüncü kez yenilenen RAV4 Şubat’ta Türkiye’de

    Alper YOLDAŞ
    25.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Toyota’nın büyük başarılara imza atan 4X4 modeli RAV4, tamamen yenilenerek üçüncü nesline kavuştu. İlk kez 1994 yılında piyasaya sunulan Toyota RAV4, şimdiye kadar 1.8 milyon adetlik satış rakamına ulaştı. Avrupa’da kompakt SUV segmentinin en çok tercih edilen aracı olan Toyota RAV4’ün üçüncü nesli, yeni dış görünümü, büyüyen boyutları ve gelişmiş özellikleriyle Şubat ayında Türkiye pazarına sunulacak.

    Toyota’nın başarılı 4X4 modeli RAV4, 6 yıl aradan sonra tamamen yenilendi. Toyota, ilk kez piyasaya sunulduğu 1994 yılından bu yana 1.8 milyon adetlik satış rakamına ulaşan RAV4 modelinin üçüncü nesliyle de bu başarıyı devam ettirmek istiyor. Avrupa’da kompakt SUV segmentinin en çok tercih edilen aracı olan Toyota RAV4, Şubat ayında Avrupa ile aynı anda Türkiye pazarına sunulacak.

    Avrupa’da kompakt SUV pazarından yüzde 21 pay alan Toyota, yeni nesil RAV4 ile segmentindeki liderliğini sürdürmek istiyor. Özellikle, 2001 yılında D-4D dizel motorla birlikte Avrupa’daki satışları patlayan Toyota RAV4, toplamda 655 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Böylece, şimdiye kadar satılan her üç RAV4’ten biri Avrupalı tüketicilerle buluştu.

    Yeni Toyota RAV4, Portekiz’de uluslararası basın mensuplarına tanıtıldı. Portekiz Sintra’da gerçekleştirilen Avrupa lansmanı sonrası önümüzdeki ay yollara çıkmaya hazırlanan yeni Toyota RAV4’ün 2006 yılında 100 bin adetlik satış rakamına ulaşması bekleniyor.

    Geliştirilen sürüş dinamikleri, aktif güvenlik sistemleri, konforu ve donanımlarıyla segmentinde çıtayı yükselten üçüncü nesil Toyota RAV4’ün dış görünümü de tamamen yenilenmiş. Modern ve sportif görünüşü, bir önceki modele göre artırılan dış ölçüleri ile yeni Toyota RAV4, segmentini yeniden tanımlama konusunda iddialı.

    Uzunluğu 4395, genişliği 1815 ve yüksekliği 1635 milimetre olan yeni Toyota RAV4, selefine göre oldukça büyük bir araç. Üçüncü neslin uzunluğu 145, genişliği ise 80 milimetre artırıldı. Yeni modelde dingil aralığı 70 milimetre artmasına rağmen aracın dönüş çapı 5.1 metreye indirildi.

    EN GÜÇLÜ MOTOR

    Toyota’nın yeni aracında ikisi dizel biri de benzinli olmak üzere 3 farklı motor seçeneği sunuluyor. Yeni RAV4’te görev yapan 2.2 litre 180 beygirlik D4-D motor, segmentinin en güçlü motoru olarak öne çıkıyor. 2000-2600 d/d aralığında maksimum 400 Nm tork üreten bu motor, aracın 0’dan 100 km/s hıza 9.3 saniyede ulaşmasını sağlıyor. D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) özelliğine sahip olan bu güçlü dizel motor, yakıt tüketiminin yanı sıra emisyon hacmini de önemli oranda azaltıyor. Bu motorla yeni Toyota RAV4’ün 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise sadece 7 litre. Sunduğu yüksek performansa ek olarak Euro 5 standartlarını da karşılayan bu dizel motor, ne yazık ki Türkiye pazarına sunulmayacak.

    Bir diğer 2.2 litre D4-D motor ise, 3600 d/d’de maksimum 136 beygir güç, 2000-2800 d/d aralığında 310 Nm tork üretiyor. Azami hızı saatte 180 kilometre olan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlıyor. Aracın 100 kilometredeki karma yakıt tüketimi ise 6.6 litre. 2.0 litrelik VVT-i benzinli motor da, 6000 d/d’de maksimum 152 beygir güç üretirken, 4000 d/d’de 194 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.6 saniyede tamamlayan aracın maksimum hızı ise 185 km/s. Araç 100 kilometrede ortalama 8.6 litre yakıt tüketiyor.

    Yeni Toyota RAV4’te görev yapan dizel motorlar sadece 6 ileri manuel şanzımanla birlikte sunuluyorlar. Benzinli motor versiyonu ise 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra 4 ileri otomatik şanzımanla da satın alınabiliyor.

    9 hava yastığı

    EuroNCAP çarpışma testlerinde özellikle yetişkinler için yapılan güvenlik testlerinde rakiplerinden yüksek puanlar alan yeni Toyota RAV4, geliştirilmiş aktif güvenlik sistemleriyle de dikkat çekiyor. 9 hava yastığı sunan yeni Toyota RAV4, Entegre Aktif Sürüş Sistemi ile sınıfında bir ilki gerçekleştiriyor. Dört çekerden Active Torque Control (ATC), aracın dengede kalmasını sağlayan Vehicle Stability Control (VSC) ve Electric Power Steering (EPS) sistemlerinin entegre bir şekilde görev yapması sayesinde sürücü aracın hızlanma süreci, virajlar, dönüşler ve durmada tam bir kontrole sahip oluyor. HAC (Hill-start Assist Control) sistemi sayesinde de yokuşlardaki kalkışlarda aracın kayması önleniyor. Bu durumlarda el freninin kullanılmasına gerek kalmıyor. DAC (Downhill Assist Control) sistemi ise otomatik vitesli modellerde sunuluyor. Bu sistem, yokuş aşağı inilirken motor freninin yeterli olmadığı durumlarda devreye giriyor. Ayrıca, yeni ön süspansiyonları sayesinde selefine göre daha düşük ses ve vibrasyon seviyelerine sahip olan üçüncü nesil RAV4’ün geliştirilen sürüş dinamikleri de sürüş zevkini artırıyor. Yeni Toyota RAV4’te 16 inç jantlar, gövde rengi tamponlar, elektrik ısıtmalı aynalar ve Optitron metreler her modelde standart olarak sunuluyor. Diz hava yastığı dahil olmak üzere 9 hava yastığı bulunan RAV4’te Smart Entry System (Akıllı Anahtar Sistemi) ve Cruise Control (Hız Sabitleyici) gibi donanımlar ise opsiyonel olarak yer alıyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı