12 milyon metreyle Avrupa lideriyiz, sırada 20 milyon metreyle dünya liderliği var

Demet CENGİZ BİLGİN
22.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Armani, Calvin Klein, gibi devlere üretim yapan 105 milyon dolar cirosuyla Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi Yünsa hedef büyüttü. Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, “Şu anda 12 milyon metre olan üretimimizi 5 yılda 20 milyon metreye çıkarıp kategorimizde dünya lideri olacağız” dedi.

TÜRKİYE’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi Yünsa, dünya sıralamasında ilk beşte yer alırken, önüne dünya liderliği gibi bir hedef koydu. Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, dünya liderliğini hedeflerken, Sabancı Grubu’nun da bunu desteklediğini vurguladı. Yünsa’nın 5 yılda 20 milyon metre kumaş üretimini hedeflediğini anlatan Çelikoğlu, “Bunun için 20 milyon dolar civarında yatırım gerekiyor. Çin’de iki büyük üretici var, onların üretimi 25 milyon metre. İtalya, ülke olarak dünya üretiminin neredeyse yarısını sağlıyor ama orada firmalar Yünsa’dan küçük” dedi. Çelikoğlu’nun verdiği bilgiye göre, Türkiye’de yünlü kumaş sektöründe çok fazla sayıda şirket yok. Aksu, faaliyetini durdurdu. Altınyıldız, Aksu fabrikasına taşındı, üretime devam ediyor. Bahariye ve İpekiş daha çok iç piyasaya dönük çalışıyor. Türkiye’de yılda 10 milyon metre yünlü kumaş tüketimi var. İç piyasada Yünsa’nın payı yüzde 30’larda.

105 milyon dolar ciro

1973’te kurulan Yünsa, 60’tan fazla ülkeye ihracat yapıyor. İngiltere, Almanya, Amerika ve Çin’de satış ofisleri; İspanya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Sırbistan, Finlandiya, İsveç, Kanada, Rusya, Japonya ve Hong Kong’ta acenteleri var. İtalya’da bir adet tasarım ofisi bulunuyor. Yılda 3 bin 600 ton kamgarn iplik kapasitesinin yanında, 12 bin kilometre kumaş dokuma kapasitesine sahip. Üretiminin büyük bir bölümü yüzde 100 yünlü kumaş. Yanı sıra yün ile kaşmir, ipek, kaşmir-ipek, likra, polyester ve viskon karışımı fantazi kumaşlar da üretiyor. 2010’da satış cirosu yaklaşık 105 milyon doları aşarken, genel olarak toplam satışın yaklaşık yüzde 60’ı ihracat.

Yünsa’nın fabrikası Çerkezköy’de. Şirketin büyümesine paralel olarak her 10 yılda bir kapasitesini katlamış. 2010’da 12 milyon metre kumaş üretmiş. 2011 hedefi 13.5 milyon metre. Bu rakam Türkiye ihtiyacının tamamından fazla. Şirket de zaten üretiminin büyük kısmını ihraç ediyor. Müşterileri arasında erkek giyimde Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Armani, Calvin Klein, Paul Smith, Mexx, Next, Ted Baker, Marks And Spencer, Zara, C&A, Esprit, Club Monaco; kadın giyim’de Max Mara, Armani, Marella, Max and Co., Next, Laurel, Esprit, H&M, Massimo Dutti, , Bcbg, Talbots, Ann Taylor, JJones NY, Gerard Darel, IKKS, Patrick Gerard gibi önemli dünya markaları var.

58 kişilik Ar-Ge merkezi

Yünsa, Türkiye’de ar-ge merkezi belgesi olan toplam 79 şirket arasında yer alıyor. 2011 yılı ile beraber, Ar-Ge merkezine yapılan yatırımın toplam yatırım bütçesindeki payını giderek arttırmayı hedefleyen Yünsa bu departmanı dört üniversite ile işbirlikleri çerçevesinde, birçok farklı yeni ürün ve süreç geliştirme projeleri üzerinde çalışmaya devam ediyor. Merkezde 58 kişi çalışıyor.

Yünlü kumaş pazarı 1.7 milyar dolar

Avustralya ve Yeni Zelenda’dan 45 milyon merinos var.
Bu koyunlardan 450 milyon kilo yün elde ediliyor. Koyun başına 10-12 kilo yün.
Her bir koyundan 10-12 takım elbise çıkıyor.
Yünler Avustralya’dan Çin’e gidip oradan dünyaya dağılıyor.
Dünya yünlü kumaş pazarının büyüklüğü 1.7 milyar dolar.
İtalya’nın payı yüzde 44 iken Türkiye’nin payı yüzde 5.
Sektörün dünyada yüzde 6 büyüyeceği tahmin ediliyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı