115 milyon dolarla Türkiye’yi geçti Rusya’da liderliğe iyice yerleşti

Hürriyet Haber
28.04.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 27.04.2009 - 20:16

Eroğlu Grubu’nun liderliğe oturttuğu Colin’s, Rusya ve çevresinde 115 milyon dolarlık ciroyu aşıp, Türkiye’deki 103 milyon dolarlık cirosunu geride bıraktı. Comcon Research International’ın yaptığı son araştırmaya göre Colin’s, Rusya’da yüzde 74 marka bilinirliğiyle Levi’s başta olmak üzere birçok ünlü giyim markasını geride bıraktı.

EROĞLU Grubu’nun denim giyimle (blue-jean) özellikle Rusya ve çevresinde liderliğe oturttuğu Colin’s, bir yandan dünya markası olma yolunda önemli adımlar atarken, diğer taraftan yeni mağaza konseptinde ilk ataklardan birini Moskova’da yaptı. 2008’de Rusya’daki 115.4 milyon dolarlık cirosu 103 milyon dolarlık Türkiye cirosunu geride bırakan Colin’s, Moskova’daki ilk mağazasını açtığı Manej’deki yerini iki katına çıkarıp 500 metrekareyi aştı. Colin’s Rusya Genel Direktörü Hakan Bolel, Rusya’daki satış noktalarının 205’e ulaştığını, yılda ortalama 18 milyon kişinin mağazalarına girdiğini söyledi. Bolel, "Colin’s, Rusya’da giyim markası bilinirliğinde yüzde 74’le lider" dedi. Colin’s Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan da, Rusya’daki cirolarının 2009’da 132.5 milyon dolara ulaşacağını bildirdi.

Kuyruklarla açılmıştı

Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, Kızıl Meydan ve Kremlin yakınında, Meçhul Asker Anıtı’nın hemen karşısında bulunan Manej’deki yenileyip büyüttükleri mağazanın açılışında, "Burada 230 metrekarelik mağazamızı ilk açtığımızda uzun süre kuyruklar oldu. Müşterilerimizi 20’şer kişilik gruplar halinde mağazanın içine alabiliyorduk. Rusya’yı da, Türkiye’yi de etkileyen dünya krizine rağmen, Manej’deki mağazamızı yeni hedeflerimiz doğrultusunda büyüttük, yolumuza devam edeceğiz" dedi. Mağazanın açılış kurdelesini Nurettin Eroğlu ve Şahin Eroğlu ile birlikte kesen Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Halil Akıncı, "Kriz ortamında yeni açılışlar yapılması, bize moral veriyor" diye konuştu.

2007’de 78 milyon dolar

Colin’s Rusya Genel Direktörü Hakan Bolel, Rusya ve çevre ülkelerdeki çalışanlarının sayısının 1070 olduğunu belirterek, şunları anlattı: "2007 yılında Rusya ciromuz 78 milyon dolardı. Geçen yıl 115.4 milyon dolara yükseldi. 2009 yılında bu rakamı 132.5 milyon dolara çıkarabileceğimizi öngörüyoruz. 2010 yılı hedefimizi de 165 milyon dolar olarak belirledik. 2007 yılında 2 milyon 360 bin olan satış adetlerimiz de 2009’da 4 milyona, 2010’da da 5.5 milyona yükselecek."

Colin’s üç alanda lider

Hakan Bolel, Comcon Research International’e 2008’de yaptırdıkları araştırmanın sonuçlarını şöyle aktardı:

Giyim markaları bilinirliğinde Colin’s yüzde 74’le Rusya’da birinci. Levi’s yüzde 71’le ikinci sırada yer alıyor. Colin’s, bu listede Diesel, Lee, Wrangler, Mango ve Zara’yı da geride bırakıyor.

Reklam bilinirliğinde de Colin’s yüzde 24’le yine birinci sırada. Bizi yüzde 18’le Gloria Jeans izliyor.

Colin’s, marka kullanımı sıralamasında da yüzde 38’le yine Rusya’da lider çıkıyor. Bizi bu konuda da yüzde 35’le Levi’s izliyor. Arkasından yüzde 30’la Boss geliyor.

Colin’s, denim görüntüsünü bıraktı kırmızı-beyazdansiyah-beyaza geçti

COLIN’S Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan, Werner International’la 3 yıl süren bir çalışma yaptıklarını, Colin’s’i sadece denim (blue-jean) şirketi ve markası olmaktan çıkarmaya başlaklarını vurguladı. Özdoğan, mağaza büyüklüklerini artık 350 metrekarenin altına indirmeyeceklerini ifade ederek, "Dan Pearlmen’e yeni mağaza konsepti hazırlattık. Manej’de açtığımız yeni mağaza da bu konseptin bir ürünü oldu. Ayrıca, Colin’s’in ana renkleri olan kırmızı-beyazın yerine siyah-beyaza da geçiş yaptık. Dünyadaki önemli hazır giyim markalarına bakın, hepsi markasını siyah-beyaz logo ve mağaza tabelaları üzerine oturtur. Biz de global oyuncu olma yolunda yürürken, uluslararası danışmanların tavsiyesine uyarak bu geçişi yaptık" dedi.

114 tesis üretiyor 16 milyon adet satış yapıyor

COLIN’S Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan, Colin’s için 6 ülkede 114 tesiste üretim yapıldığını, yıllık alımlarının 16 milyon adede ulaştığını söyledi. Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da, ikisi İstanbul, biri Aksaray’da olmak üzere Türkiye’de üç, Mısır’da da bir tesiste kendi üretimlerinin sürdüğünü vurguladı. Eroğlu, kendi fabrikalarında başka markalara fason üretim yapmalarının yanısıra, kendilerinin de özellikle yurt dışında fason üretim yaptırdıklarını belirterek, "Çin’de, Bangladeş’te, Hindistan’da fason üretim yaptırıyoruz. Dünyanın önde gelen markalarının maliyet tutturmak için başvurduğu yöntemi biz de aynı şekilde uyguluyoruz" dedi.

Rusya’da en çok bilinen ilk 10 giyim markası (%)

Colin’s: 74

Levi’s: 71

Gloria Jeans: 71

Diesel: 69

Calvin Klein: 65

Columbia: 62

Lee: 58

Yudashkin: 57

Zara: 52

Mexx: 49

NOT: Comcon Research International’ın araştırması.

Çin’e de yöneliyor kadın ve çocuk giyimine yükleniyor

EROĞLU Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, Colin’s’i artık tümüyle bir giyim markası olarak konumlandırmaya çalıştıklarını, bu yönde adımlar attıklarını ifade ederek, "Colin’s daha çok erkek markası gibi görülüyor. Türkiye’deki satışlarımız yüzde 70’i erkek, yüzde 30’u kadın. Rusya’da bu oran 50-50 şeklinde. Bu yüzden kadın ve çocuklara yönelik farklı üretimler üzerinde duruyoruz" dedi. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu da, fason üretim yaptırdıkları Çin’in aynı zamanda yeni pazar arayışlarının önde gelen hedeflerinden biri olduğunu vurguladı. Şahin Eroğlu, Hindistan, Kuzey ve Orta Afrika pazarlarından da umutlu olduklarını ifade etti.

7 bin kişi çalışıyor 550 milyon dolar ciro yapıyor

COLIN’S Pazarlama-Satış Direktörü Necati Özdoğan, Colin’s’in çoğunluğu Rusya, Türkiye, Ukrayna ve Almanya’da olmak üzere 2008’de 273.5 milyon dolar ciroya ulaştığını söyledi. Özdoğan, 2009 yılı ciro hedeflerinin ise 316.1 milyon dolar olduğunu belirtti. Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu ise, grupta çalışan sayısının 7 bine, toplam cironun da 550 milyon dolara ulaştığını vurguladı. Tekstil-hazır giyimde üretim sorumluluğunu kardeşi ve yardımcısı Şahin Eroğlu’na yönlendiren Nurettin Eroğlu, 1 milyar dolarlık inşaat projesine odaklandıklarını ifade etti. Nurettin Eroğlu, enerjinin de ilgi alanları içine girdiğini bildirdi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı