Ege Haberleri

EGE

    112 Acil Servis’te ihbar sıkıntısı

    Yavuz KUŞDEMİR / UŞAK, (DHA)
    20.10.2008 - 00:43 | Son Güncelleme: 20.10.2008 - 00:43

    UŞAK İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Taşçı, 112 Acil Servis’e günde ortalama bin 500 telefonla ihbar yapıldığını ancak bu aramalardan sadece 15’inin acil hizmetlerle ilgisinin olduğunu söyledi. Dr. Taşçı, "Yapılan gereksiz aramalar, hayati tehlikesi olabilecek hastaların canlarına mal olabilir" dedi.

    İl merkezinde 112 biriminin, 65 personel ve 13 ambulans ile günde ortalam 10 ile 15 olaya intikal ettiğini aktaran Dr. Ali Taşçı, "Gelen bin 500 talepten asıl hasta olan kişiyi zor tespit ediyoruz. Aramalarda yanlış bilgi vermeler işimizi zorlaştırıyor. Karşıdan gelen numarayı görebildiğimiz için çalışan personelimiz hastaya tekrar dönerek olayı kesinleştiriyor. Yanlış gelen ihbarlarda genellikle ankesörlü telefonlardan ya da cep telefonlarından numarayı gizlenerek arama yapılıyor. Bu sırada da ambulansımız yola çıkmış bulunuyor. Uşaklılar’ı hayati önem taşıyan bu konuya karşı hassas olmaya davet ediyorum" dedi. Komuta Kontrol Merkezi’ni arayan kişilerin, bulmaca çözerken bilemediği soruları sorup, belden aşağı hikayeler anlatığını, hatta ’Kurtlar Vadisi’nde ölen kişi var mı? Kim öldü?’ gibi sorular sorduğunu aktaran Dr. Taşçı, kimileri de "’Hastam ölüyor, yetişin’ diyor fakat, adres vermiyor. Arkadaşlarımız sonradan tekrar görünen numaralar ile kendilerini arayıp ulaşıyorlar. Biz de adres belirlemede en yakın noktayı belirtmelerini istiyoruz" diye konuştu.

    İl genelindeki 33 ambulansları ile adresin tam verilmesi halinde 5 ile 7 dakika arasında olay yerine intikal edebildiklerine dikkati çeken Dr. Taşçı, en büyük sıkıntıyı yolları dar olan Sarayaltı ve Aybey Mahalleleri’ndeki müdahalelerde yaşadıklarını kaydetti.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı