100 şirketten 22'si işini internete taşıdı

Hürriyet Haber
09.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme: 09.02.2000 - 00:01

DÜNYANIN en büyük mikroişlemci üreticisi Intel, Türkiye'de internet ve elektronik ticaret kullanımını ölçen bir araştırma yaptı. Araştırma sonuçlarına göre, Türk şirketlerinde e-ticaret yapma oranı yüzde 22. Türk işadamlarının yüzde 97'si ise interneti önemli bir iş aracı olarak görüyor.

TÜRKİYE'de internet kullanımı ve elektronik ticaret (e-ticaret) konusundaki ilk araştırmayı dünya mikroişlemci devi Intel yaptı. Intel'in Türkiye'nin önde gelen 100 şirketi üzerinde yaptığı araştırmaya göre, Türk şirketlerinde e-ticaret yapma oranı yüzde 22. Türk işadamlarının yüzde 97'si ise interneti önemli bir iş aracı olarak görüyor.

Intel Akdeniz, Ortadoğu ve Afrika Bölge Müdürü Jim Thomson'un da katıldığı bir toplantı ile açıklanan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'de internet ve elektronik ticaretin profili şöyle:

Türk şirketlerinin yöneticilerinin çoğunluğu, interneti önemli bir iş aracı olarak görüyor ve gelecekte e-ticarete girmeyi planlıyor. İnternette e-ticareti yapan şirketler ise bilgi teknolojileri, telekom ve finans sektöründe yoğunlaştığı görülüyor.

Şirketlerin yüzde 88'i ofislerinde internet bağlantısına sahip. Bilgi teknolojisi ve telekom şirketlerinin yüzde 100'ü internet kullanıyor. Bu oran, finansta yüzde 92, perakendede yüzde 84 ve imalat sanayinde de yüzde 76 olarak saptandı.

Şirketlerin yüzde 54'ü haftada 1-30 arasında internet kullanıyor ve yüzde 74'ü internetin hızlı olması durumunda daha sık kullanabileceğini söylüyor.

Başta bilgi teknolojileri ve telekom, finans olmak üzere şirketlerin ancak yüzde 22'si e-ticaret yapıyor. E-ticaret yapan şirketler, gelirlerinin yüzde 2-15 oranını internetten sağlıyor.

E-ticarete girmeyen şirketlerin yüzde 19'u 1 yıl içinde, toplam yüzde 37'si daha sonra girmeyi planlarken, hiç ilgi duymayanların oranı ise yüzde 63 olarak saptandı.

Türk şirketleri'nin yüzde 71'i kendi kurumsal web sitesine sahip. Şirketlerin yüzde 93'ü kurumsal web sitesini önemli bir araç olarak görüyor.

Elektronik ticaretin

sektörel dağılımı (%)

<ı>Sektör Oran

İmalat 24

Finans 24

BT/Telekom 32

Perakende 8

Internet kullanımının

sektörel dağılımı (%)

<ı>Sektör Oran

İmalat 76

Finans 100

BT/Telekom 100

Perakende 84

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı