100 milyon YTL’lik ’saçınız dökülmesin’ yarışı kızıştı

SAÇ dökülmesini önleyen ürünlerin Türkiye’nin en hızlı büyüyen pazarı haline gelmesi, yerli, yabancı firmaların iştahını kabarttı.

Yıllık pazar hacmi 100 milyon YTL’ye ulaşan sektörde, birçok marka, ürettiği serum, tablet ve şampuanlarla sadece eczane, parfümeri ve kuaförlerde değil, artık market raflarında da yer almaya başladı.

KISA sürede 100 milyon YTL’lik hacme ulaşan pazarın, bir anda Türkiye’nin en hızlı büyüyen sektörleri arasına girmesi, Türkler’i saç dökülme sorunundan kurtarmak için yerli, yabancı bir çok firmanın adeta seferber olmasını sağladı. Çok sayıda marka, serum, tablet ve şampuanlarla sadece eczane, parfümeri ve kuaförlerde değil, market raflarında da yer almaya başladı. Peş peşe piyasaya sürülen bu ürünlerden bazıları, ambalajlarının görünümünden üzerindeki yazı karakterlerine kadar birbirlerine benziyor. Ancak, bu ürünler arasındaki fiyat farklılıkları, kafaların karışmasına da yol açıyor.

Kadınlara da yöneldi

Erkeklere yönelik ürünlerde elde edilen başarı, son dönemlerde firmaların rotayı kadınlara çevirmesini sağladı. Bunda da, erkeklere oranla daha az saç dökülme sorunu yaşayan kadınların, bu sorunu daha fazla dikkate almaları ve çözüme ulaşmak için çaba göstermeleri etkili oluyor. Yapılan araştırmalara göre, saç dökülme sorunu yaşayan kadınların yüzde 52’si, çözüme ulaşmak için bu ürünlere başvurmakta tereddüt etmiyor.

Arkadaşımız Meltem Kara’nın yaptığı araştırmaya göre, kadınlardaki bu kullanıma yönelik potansiyel, firmaları da harekete geçiriyor. Bu da, son aylarda kadınlara özel şampuan, tablet ve serumların peş peşe piyasaya sunulmasının en önemli göstergesini oluşturuyor. Saç dökülme probleminin erkeklere özgü bir sorun olduğu düşüncesini yıkmaya çalışan firmalar, saçı dökülen erkeklerden sonra kadınlara da ürün tanıtımlarında yer vermeye başladı. Son olarak Bioxcin markasıyla faaliyet gösteren B’IOTA Laboratuvarları, piyasaya sunduğu yeni ürünü Bioblas’la kadınları hedef alırken, sektörde Vichy, Activ, Ducray, Rogaine, Crescina, Foltene, Shen Min gibi firmaların da kadınlara özel ürünlerle rekabet etmeye çalışıyor.

En çok şampuan

Minodixil, Saw Palmetto ve Finansteritte adlı ilaçların yan etki olarak saç çıkarttığının anlaşılmasıyla birlikte gelişen pazarda, tüketici talebi bitkisel çözüm sağlayan ürünlerde yoğunlaşıyor. Bu nedenle sektörde en fazla şampuan ve serum satışı gerçekleştiriliyor. Tablet kullanımı ise daha düşük seviyelerde kalıyor. Buna göre, sektörde yılda 550 bin adet serum, 1.5 milyon adet saç dökülmesini önleyen te şampuan ve yaklaşık 150 bin adette tablet satışı gerçekleşiyor. Dökülmelere karşı etkili şampuanların fiyatı 30 YTL’ye kadar ulaşırken, serumların 112 YTL’yi, gıda takviyeli tabletlerin fiyatı da 100 YTL’yi buluyor. Saç dökülme sorunu yaşayanların yüzde 35’i aralarında kuaförlerinde bulunduğu doktor ve eczacıların tavsiyesiyle ürünleri kullanmaya başlıyor. Geri kalan yüzde 65’i ise kullanıcı tavsiyesi ve tanıtımlardan etkilenerek ürün satın alma yolunu seçiyor.

Saç dökülmelerinin yüzde 95’i genetik

ERKEK ve kadınlarda görülen saç dökülmesinin yüzde 95’i genetik yapıya bağlanıyor. Dökülmelerin yüzde 5’i ise hastalık, aşırı stres, yetersiz beslenme, kalitesiz saç bakım ürünleri ve ilaç kullanımı gibi nedenlerle meydana geliyor. Türk erkeklerinin sorunları arasında ilk sırada yer alan saç dökülmesi, 20-40 yaş arasındaki erkekleri etkiliyor. Erkeklerin yüzde 30’u 25 yaşında, yüzde 40’ı 40 yaşında saç dökülmesi sorunlarıyla karşı karşıya kalıyor. Kadınların ise yüzde 43’ü saç dökülmesi sorunu yaşıyor. Saç dökülme sorunu yaşayan erkeklerin yüzde 45’i, kadınların da yüzde 52’si çözüm sunan ürünlere yöneliyor. Avrupa’da saç dökülmesine karşı etkili ürünleri en çok kadınlar kullanıyor. Türk kadınları da bu ürünlere olan ilgisini günden güne artırıyor. Saç dökülmesi, hayat kalitesi üzerinde negatif bir etki yaratıyor.

Pazarda rekabeti yeni markalar kızıştırıyor

TÜKETİCİLERİN hızla artan talebi pazara yerli yabancı yeni oyuncuların girmesini sağlıyor. Sektörün büyük çoğunluğunu yerli firmalar elinde bulunduruyor. Sektöre son olarak Bioxcin markasıyla faaliyet gösteren B’iota, Bioblas markasıyla kadınlara, Biomen markasıyla da erkeklere yönelik saç ve cilt bakım ürünlerini piyasaya sürdü. Ayrıca, BitkiDerman’da rekabette yerini aldı. B’iota’nın Bioxcin, Vichy’nin Aminexil, Bayer’in Priorin, Eczacıbaşı’nın Revivogen’in faaliyet gösterdiği pazarda, Criscina, Keramine, Rogaine, Activital, Babe, Bluecap, Restorex, Prozinc, Kerastase, Eucapil, Ducray, Anagen, Rogaine, Revigen, Shen Min, Herbal Glo, Moos, Palcenta, Foltene, Tresan, Aksay, Madifarm, Lacinia, Toppik, Rogain, Activ, Novocrin, Natur Vital ve Densite gibi birçok marka yer alıyor. Inneov, Pantogar, Propecia ve Capilecia ise tablet kategorisinin oyuncuları arasında bulunuyor. Bu ürünler eczane, kuaför ve market olmak üzere farklı noktalarda satılıyor.
Yazarın Tüm Yazıları