100 milyon dolarlık bütçeden pay alacak, Türkiye’yi bir ‘Arap ülkesi’ gibi tanıtacak

Yeliz ÖZ
09 Aralık 2009 - 00:00Son Güncelleme : 09 Aralık 2009 - 01:56

2010’da Türkiye’nin 100 milyon dolarlık bütçeye sahip tanıtım ve reklam kampanyalarını yürütecek ajanslar açıklandı. BAE, Pakistan, S. Arabistan, Mısır, İran ve Suriye’deki kampanyaları sürdürecek Medium Rare/Inbar Konsorsiyumu’nun Yönetici Direktörü Haitham Hidmi, “Türkiye’nin promosyonunu yapmak çok kolay. Türkiye’yi ‘Modern bir Arap ülkesi’ olarak görüyoruz” dedi.

KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Türkiye’nin 2009’daki tanıtım yüzü Tülin Şahin’in katıldığı bir toplantıyla, 2010 yılı turizm hedeflerini ve tanıtımlarda görev alacak reklam ajanslarını açıkladı. Bu yılki tanıtımın en dikkat çekici yanını ise Arap ve Asya ülkelerinde izlenecek reklam kampanyası stratejileri oluşturdu. Toplantıda konuşan Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran ve Suriye’deki reklam kampanyalarını sürdürecek Medium Rare/Inbar Konsorsiyumu’nun Yönetici Direktörü Haitham Hidmi, “Türkiye son iki yıldır Arap dünyasının sosyo ekonomik ve siyasi hayatında çok önemli rol oynuyor. Türkiye’nin 365 gün ziyaret edilebilecek ülke olduğuna dikkat çekeceğiz. Türkiye’nin promosyonunu yapmak bizim için çok kolay çünkü biz Türkiye’yi ‘Modern bir Arap ülkesi’ olarak görüyoruz” dedi.
Arap ülkesi havası
Haitham Hidmi, konuşmasının ardından Hürriyet’in, “Türkiye’yi bir Arap ülkesi olarak mı görüyorsunuz?” sorusunu da şöyle yanıtladı: “Türkiye, Suriye, Mısır gibi bir Arap ülkesi değil ama Türkiye, Arap ülkesi havasını soluduğumuz modern bir ülke. Diğer Avrupa ülkelerinde bu kadar rahat hissetmediğimiz için onu söyledim. Türkiye elbette Suriye Mısır gibi bir ülke değil modern çekici yönleri var. Türkiye’de doğunun ve batının karışımı olan bir kitle var ve Arap esintileri hissediliyor.”  2010 yılı turizm hedeflerini açıklayan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay da, “Krizi atlatırsak yakın gelecekte hedefimiz 30 milyon turisti yakalamak” dedi. Günay, 45 proje teklifinin değerlendirildiği  2010 yılı reklam ihalesini 12-16 Ekim 2009’da Berlin’de gerçekleştirdiklerini belirtti. 2010’daki reklam kampanyalarının Türkiye imajını ve marka değerini güçlendirip destinasyon tanıtımına ağırlık vereceğini anlatan Günay, bu yıl Adıyaman Nemrut’u öne çıkarmaya çaba göstereceklerini söyledi.
Ucuz ülke değiliz/images/100/0x0/55ea5b14f018fbb8f87a94d0
Bakan Günay, temel hedefin Türkiye’nin ucuz bir turizm ülkesi imajından kurtulmasını sağlamak olduğunu da belirtti. Günay, dünyanın en nitelikli 100 otelinden 30’unun Türkiye’den çıktığına dikkat çekti ve “Neden ucuz ülke imajı verilsin. Ucuz ülke denildiği zaman yüksek kültür ve gelir grupları sizin ülkenize yeteri kadar itibar etmiyor. Bizim kendimizi iyi tanıtmamız için yüksek kültür grubundaki insanların Türkiye’ye gelmesi lazım” dedi.

Tülin Şahin yine afişlerde

2009’da Türkiye’nin tanıtım yüzü olan Tülin Şahin, İngiltere, İskandinav ülkeleri, Almanya, Hollanda, Belçika, Polanya ve Avusturya kampanyalarını yürütecek DDF’in afişlerinde bu yıl da yer aldı.

Arapların 22 tatili var, hepsinde gelsinler

BAE, Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran ve Suriye’deki reklam kampanyalarını sürdürecek Medium Rare/Inbar Konsorsiyumu’nun Yönetici Direktörü Haitham Hidmi, Arap ülkelerinde yılda 21-22 farklı tatil olduğunu belirterek, “ Biz mümkün olan her tatili kullanarak insanların Türkiye’ye gelmelerini sağlamak istiyoruz. İnsanlar Türkiye’ye gelerek yıl boyunca Türkiye’nin keyfini yaşasınlar” dedi.

45 ajans başvurdu 5 ajans seçildi

BERLİN’de gerçekleştirilen ihale için sunulan 45 proje teklifinin değerlendirilmesiyle 2010’da reklam kampanyalarını beş firmanın yürütmesine karar verildi. İhale sonucunda
* ABD, Kanada, Meksika, Balkan Ülkeleri, İspanya, İtalya, Fransa, Hindistan ve Japonya’daki reklam kampanyalarını İngiltere merkezli M&C Saatchi
* İngiltere, İskandinav ülkeleri (İsveç, Danimarka, Finlandiya), Almanya, Hollanda, Belçika, Polonya, İsviçre, Avusturya’daki kampanyaları İstanbul merkezli DDF ajansı,
* Rusya, Ukrayna, Türk cumhuriyetlerindeki reklam kampanyalarını Los Angeles merkezli Iconisus ajansı
* Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran, Suriye ve İsrail’deki reklam kampanyalarını Dubai merkezli Medium Rare/Inbar Konsorsiyumu
* Çin, Malezya, Singapur, Tayland, Endonezya’daki reklam kampanyalarını ise Çin merkezli B Tops reklam ajansı yürütecek.

Seyahatler kısaldı

İNGİLTERE, İskandinav ülkeleri (İsveç, Danimarka, Finlandiya), Almanya, Hollanda, Belçika, Polonya, İsviçre, Avusturya’daki reklam kampanyalarını İstanbul merkezli DDF firması’nın yöneticisi Arhan Kayar, yaptıkları araştırmalarda kriz nedeniyle seyahatlerin kısaldığını tespit ettiklerini belirtti. Bu nedenle “Short Break” kampanyası başlatacaklarını söyleyen Kayar, “Kısa seyahatlerin unutulmaz olduğunu vurgulayarak, ‘Short break long lasting joy’ sloganını ön plana çıkarıyoruz. Biz bu yıl da Tülin Şahin’in yer aldığı afişlerle kampanya yürüteceğiz” dedi.

Çinli zengin turiste Avrupalı tanıtım

ÇİN merkezli B Tops reklam ajansının ortağı Michael Tam, 2008’de Çin’in ABD ve Japonya’nın ardından üçüncü en çok milyoneri olan ülke haline geldiğine dikkat çekerek, “Çin’deki zenginler seyahate, lükse ve alışverişe çok para harcıyorlar” dedi. Çinlilerin yurtdışına tatile gittiklerinde kişi başı 6 bin dolar harcadıklarını söyleyen Tam, İstanbul’u ön plana çıkararak Türkiye’nin bir sembolü olarak vurgulayacaklarını belirtti. Türkiye’yi Avrupa ülkeleri ile bir arada yerleştirmek istediklerini söyleyen Tam sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye bu yıla kadar Mısır ve Dubai ile aynı paket içindeydi. Acentaya gittiklerinde turistlere Mısır ve Dubai ile pazarlanıyordu. Biz Türkiye’nin diğer Avrupa ülkeleriyle pazarlanmasını istiyoruz. Orta Doğu, Güney ya da Kuzey Afrika ülkeleri gibi bir tanıtım değil Avrupa ülkeleri gibi bir tanıtım yapacağız. Sloganımız ‘Bütün istedikleriniz Türkiye’de olacak.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı