100 bin şerefine Malibu

Hürriyet Haber
13.12.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tofaş, 1 yılda 100 bininci Doblo'yu dün ‘‘Malibu’’ adıyla üretim bandından indirdi. Tofaş CEO'su Jan Nahum, Malibu'nun önce Türk tüketicisine sunulacağını belirterek, ‘‘Türk tüketicisi Avrupalı tüketiciden 1.5 ay daha erken bu araca sahip olabilecek. Bu bir ilk’’ dedi.Tofaş-Fiat'ın yüzde 85'ini ihraç ettiği Doblo modelinin ‘‘Malibu’’ adı altında üretilen 100 binincisi törenle banttan indirildi. Tofaş CEO'su Jan Nahum, Malibu'nun önce Türk tüketicisine, 45 gün sonra da Avrupa tüketicilerine sunulacağını belirterek, ‘‘Türk tüketicisi Avrupalı tüketiciden 1.5 ay daha erken bu araca sahip olabilecek. Bu bir ilk’’ dedi.‘‘Doblo projesi, bu zor dönemimizde hem Tofaş, hem Türk otomotiv sanayii, hem de Türkiye'ye umut kaynağı oldu’’ diyen Nahum, ‘‘Hatta, kıvançla şunu söyleyebilirim ki; bize gelen talebi karşılamakta zorlanıyoruz. Doblo bandımız haftada 6 gün 3 vardiya çalışıyor’’ diye konuştu.Nahum, bu proje sayesinde Tofaş'ın alıştığı üretim birinciliği konumuna yeniden yükseldiğini ve yeni bir atılım gerçekleştirmesinin yolunu açtığını söyledi.Nahum, Doblo projesi ile 2001 yılında Türk otomotiv sanayiinin en öndeki şirketi konumuna geldiklerini, hatta Türk endüstrisinin en fazla ihracat yapan kuruluşu olduklarını kaydetti.Nahum, bu projenin Türk otomotiv sanayiinin bir montaj sanayii olduğu bilincini de tamamen değiştirdiği görüşünü dile getirerek, şöyle konuştu:‘‘Doblo‘nun ürettiğimiz 100 bin aracının neredeyse yüzde 85'i ihracata gitmiştir. Türk otomotiv sanayiinin sadece ciddi bir üretici ya da sanayi üreten bir sanayi olmadığını, bu rekabetçi ortamda çok ciddi bir ihracatçı sanayii olduğunu da ortaya koymaktadır.’’Jan Nahum, Doblo’nun 100 binincisinin özel bir araç olduğunu ve Malibu ismini taşıdığını belirterek, Doblo'nun en önemli özelliklerinden birinin de değişik versiyonlarının üretilebilmesi olduğunu kaydetti. ‘‘Malibu‘nun 100 bininci araçla birlikte Türkiye'deki lansman döneminin de başladığını bildiren Nahum, şöyle devam etti: ‘‘Önümüzdeki günlerde, üretilen Malibular, önce Türk tüketicisine sunulacak. Avrupalı tüketici bu arabaya 45 gün sonra sahip olabilecek. Yıllarca önce otomobil endüstrisinin Türkiye'ye ve Türk tüketicisine Avrupa'dan daha eski ürünler ürettiği ve Avrupa'daki yeni ürünleri getirmediği görüşü hakimdi. Şimdi, Türk tüketicisi Avrupalı tüketiciden 1.5 ay daha erken bu araca sahip olabilecek. Bu bir ilk. Bu ürünün yaratılma çalışmalarında, görev alan Türk mühendisi, işçisi ve teknisyeninin yarım milyon saatlik bir uğraşı var.’’Doblo, 11 Eylül'den bile etkilenmediTofaş'ın CEO'su Jan Nahum, Paris'te dünyaya gösterildiği günden başlamak üzere, Kasım ayında Türkiye'de tanıtılan Doblo projesinin kısa sürede başarı kazandığına işaret ederek, 11 Eylül olaylarından sonra olası bir talep düşüşü beklentisine girerken, Doblo'ya talebin azalmadığını kaydetti.Bir zamanlar 80 otoyu 14 yılda üretirdikJan Nahum, projenin yaklaşık 12 ay gibi kısa geçmişine rağmen, bugün 100 bininci aracın banttan inecek olmasının önemine işaret ederek, Türk otomotiv sanayinin ilk ciddi sanayileşme döneminde, 80 adet Anadol'un 14 yılda, 1970'li yıllarda da 100 bin Murat 124'ün 4 yılda üretilebildiğini anımsattı.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı