10 adımda stratejik pazarlama

Hürriyet Haber
22.07.2017 - 17:20 | Son Güncelleme:

Stratejik pazarlama önerileri ile markanızı daha bilinir hale getirerek satışlarınızı artırabilirsiniz.

Günümüzde her sektörde ürün ve hizmetleri farklılaştırmanın önemi büyük. İyi bir şekilde planlanmış pazarlama stratejileri ve ürün tanıtım çalışmaları pazar payını artırarak markaların fenomen haline gelmesinde rol oynuyor. İşte 10 adımda stratejik pazarlama:

  1. Markanızı öne çıkaran sade ve anlaşılır bir tutum izleyin

Markanızı öne çıkarmak için iddialı reklamlar veya üzerinde fazla uğraşılmış görseller her zaman size istediğiniz sonucu vermeyebilir. Alıcılara net ve sade bir mesaj vermek son yıllarda en çok tercih edilen stratejilerden biri. Ürün veya hizmetinizi yalın bir şekilde öne çıkarmak etkili sonuçlar sağlıyor.

  1. Hedef pazarlama araçlarını belirleyin ve etkili kullanın

Hedef pazarınızı belirleyerek ürünlerinizin nerede görülmesini istediğinizi seçmelisiniz. Dergiler, filmler, bilboardlar veya afişlerden hangisinin sizin için etkili olduğunu bularak bu alanda etkili ürün gösterimi yapmalısınız.

  1. Ürün veya hizmetin değerini vurgulayın

Pazarlama stratejileri geliştirirken değerlere odaklanmak önemli bir fark yaratır. Ürünü kullanırken hangi kazanımlar elde edeceğini fark eden alıcıların markadan etkilenme oranı daha yüksek.

  1. Kendi hedef kitlenizi belirleyin

Markanızı kendisi ile özdeşleştirecek hedef kitlesini iyi şekilde analiz etmek gerekiyor. Doğru hedef kitle üzerinde yapılan pazarlama çalışmaları marka kimliğinize önemli katkılar sağlayabilir.

  1. Gizemli olun

Markanızın pazarlama çalışmalarını yürütürken alıcılara gizemli bir alan bırakmak her zaman işe yarayan stratejiler arasındadır. Yeni ürün lansmanları öncesi alıcılar üzerinde yaratılan merak duygusu önemli bir pazarlama taktiği.

  1. Alıcılarla duygusal bağ kurun

Markanız üzerinden alıcılarla duygusal bir bağ kurabilmek markanızın bir yaşam tarzı olarak algılanmasına yardım eder. Müşteri sadakatini doğrudan yaratan bu yöntemi etkili pazarlama ve reklam çalışmaları ile alıcılarınıza mesaj olarak vermelisiniz.

  1. Ürün veya hizmeti görselleştirin

Ürün veya hizmetinizi alıcıların gözünde görsel olarak kusursuz bir hale getirmelisiniz. Etkileyici görseller alıcıların hafızasında daha fazla yer eder ve ürüne karşı olan ilgisini artırır.

  1. Deneyim yaratın

Alıcılarınızın gözünde markanızla ilgili iyi bir deneyim yaratma fikri en etkili pazarlama yöntemi olarak son yıllarda öne çıkıyor. Farklılaştırılmış mağazalar, kaliteli bir müşteri hizmetleri ağı veya satış sonrası hizmetin kusursuz olması gibi deneyimler markanıza değer katıyor.

  1. Sahip olduğunuz değerleri öne çıkarın

Reklam stratejilerinde ürün veya hizmete sahip olmanın alıcılara sağladığı fayda ve değerler üzerine odaklanabilir ve marka stratejinizi güçlü değerler üzerine inşa edebilirsiniz.

  1. Müşteri beklentilerine önem verdiğinizi gösterin

Müşterilerinizin istek ve beklentilerinin markanızın gelişimi için önemli olduğunu unutmamalı, reklam veya pazarlama çalışmalarında bu konuya da değinmelisiniz.



EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı