1 saniyelik gecikmenin bedeli 1 milyon TL!

Güncelleme Tarihi:

1 saniyelik gecikmenin bedeli 1 milyon TL
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2017 10:35

Radore, Türkiye’de en hızlı büyüyen sektörlerden biri olan e-ticaretteki oyuncuların büyük maddi kayıplara dönüşecek sorunlar yaşamaması için dikkat etmesi gerekenler konusunda uyarıyor.

Haberin Devamı

Radore Veri Merkezi Genel Müdürü Sadi Abalı, “Yüzde 20’lerin üzerinde büyüme kaydetse de e-ticaret sektöründe gidilecek çok alan olduğunu düşünüyoruz. Ülkemizde hızla yaygınlaşan geniş bant kullanımının yanı sıra mobil cihazlar ve verinin daha iyi kullanılmasıyla birlikte kısa sürede e-ticaret hacminin iki katına ulaşabileceğini biliyoruz. Bunu yapabilmenin yolu ise veriyi iyi yönetmekten ve modern altyapılar kullanmaktan geçiyor” dedi.

Dünya çapında verinin hızla arttığına dikkat çeken Radore Veri Merkezi Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kubilay Akyol, “Yalnızca Radore’de barındırılan e-ticaret siteleri için gigabitlerce veri geçişi yaşanıyor. Modern veri merkezlerinin kullanımının önemi, verinin yoğun kullanıldığı e-ticaret gibi sektörlerde ortaya çıkıyor” dedi. Akyol, bir e-ticaret sitesinin yüklenme hızının doğrudan gelire etkisini şu şekilde yorumladı:

“Yapılan ölçümlere göre; bir e-ticaret sitesinde yalnızca bir saniyelik bir gecikme, satın alma oranını yüzde 7, sayfa gösterimini de yüzde 11 etkiliyor. Bu da günde 50 bin TL gelir elde eden bir e-ticaret sitesi için, sadece bir saniye yılda 1 milyon lira anlamına geliyor. Bu kadar büyük bir yükü e-ticaret sitelerinin karşılamaları beklenemez. Dünya çapında örneklere bakıldığında rakamlar çok daha fazla artabiliyor. Örneğin Amazon, 2012 yılında bir saniyelik gecikmenin kendisi için 1,6 milyar dolarlık bir zarara işaret ettiğini açıklamıştı.”

Doğru veri merkezini tercih etmek e-ticarette ne kazandırıyor?

Radore, veri merkezi tercihini doğru yapan e-ticaret oyuncularının elde ettikleri faydaları şu şekilde sıralıyor:

Gelir kaybı yaşamamak. Günümüzün dijital yaşamında en ufak bir sorun, kullanıcıların doğrudan siteyi terk etmesine ve rakip şirketlerden hizmeti almasına sebep oluyor.

Arama motorlarında öne çıkmak. Sunucularında sıklıkla sorun yaşayan e-ticaret sitelerinin en önemli trafik kaynaklarının başında gelen arama motorlarında organik olarak üst sıralarda yer alması mümkün değil.

Site yüklenme hızının yüksekliği. Yapılan bir araştırmaya göre, e-ticaret sitelerini ziyaret eden kullanıcıların yüzde 62’si yalnızca 5 saniye ya da daha az yüklenme süresini bekleyebildiğini söylüyor. Site yüklenme performansı düşük bir web sitesine bir daha dönmeyecek olan kullanıcıların oranı ise yüzde 68. Yani kullanıcıları bir kez kaybettiğinde geri getirmek çok zor.

Güvenlik. Verilerin tutulduğu, web sitesinin barındırıldığı veri merkezinin güncel saldırılara karşı güvenlik önlemlerinin alması önem taşıyor. 

Site yedeklerinin alınması ve eşzamanlı çalışma. Yıllarca emek verilen yapının yedekli ilerlemesinin yanı sıra anlık bir duraksama olmaması için eş zamanlı olarak başka bir konumda da sitenin barındırılması hayati önem taşıyor. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!