1 saatte aşk acısına veda!

İki dokunuşla stresi yeniyor. Aşırı yeme isteği, takıntı, suçluluk hissi ya da fobi... Azıcık telkiniyle eser kalmıyor, tek seansta sigarayı bıraktırıyor. Bu adam müthiş dostum! Peki ya bir saatte aşk acısını unutturması?..

13 Mart 2016 - 02:12:16

Tam olarak böyle değil tabii... Fevkalade: Sizinle yaptığı seans yaklaşık bir saat sürüyor. Fevkinde: Bu seansın sonunda kendinizi yaşadığınız soruna karşı çok daha iyi hissediyorsunuz. Ama asıl yaptığı, seanstan sonraki hayatınızda, aşk acısı, taciz, şiddet, sigara ya da başka bir şey... Problemle mücadelenizde size yardımcı olacak ve tek başınıza uygulayabileceğiniz teknikleri öğrenmiş oluyorsunuz. 

Paul Emery’nin sistemi bedeninizdeki belli bölgeleri uyararak telkin yapılmasına dayanıyor. “Pozitif ol, iyi düşün” demekle olmaz diyor; “Sabahtan akşama kadar pozitif düşünsen de bu tutumu beyni bu yönde hareket etmeye yöneltecek uyarılarla desteklemezsen sonuç alamazsın...” 12 yıl süren araştırmalar sonucunda yüzümüzde, ellerimizde, göğsümüzde dokunulduğunda sinir sistemimizi harekete geçiren yerler olduğunu keşfettiklerini söylüyor. Bu noktalar beynimizde ‘tamir edilmesi’, yeniden kodlanması gereken bölgelerde telkinlerin hızlı ve kalıcı etki etmesine yarıyor.

TEKNİKLERİMİ KENDİME DE UYGULUYORUM


Paul Emery terapilerini, 12-27 Mart’ta Richmond İstanbul’da ve 28 Mart-3 Nisan’da Sapanca Richmond Nua Wellness-SPA’da uygulayacak.

 


Mutsuz olmak, üzülmek yasakmış gibi önüne gelen bize ‘pozitif’ düşünmemizi salık veriyor, tavsiye ne kelime emrediyor. Düşünce biçimi somut sorunların çözülmesinde bu kadar etkili mi?

- Evet, bu aralar mutlu olmak için pozitif düşünmek gerekir lafını sıkça duyuyorsunuzdur. Tavsiye olarak elbette verilebilir, “Bardağın dolu yarısını gör” diye tavsiye edilebilir ama bunu gerçek hayatta uygulamak o kadar da kolay değil. Çünkü hayatımızda bizi gerçekten üzen, öfkelendiren ve endişelendiren durumlarla baş başa kalabiliyoruz.

Sizin farkınız nedir? Nasıl oluyor da İngiltere kraliyet ailesi üyelerinden Monako Prensi Ernst’e Kate Moss’a kadar bir sürü insan size başvuruyor?

- Benim tekniklerim pek çok farklı problemin çözümü için etkili olabiliyor çünkü genellikle problem dediğimiz şeyler genelde duygusal kökenli. Başarılı ya da ünlü kimselerin bana gelme nedenleri pek çok hastamla aynı: Stres, travma, anksiyete, öfke, endişe... Beni tercih etmelerinin nedeni uygulamalarımın efektif olması. Hatta bazen fiziksel ağrılar bile bu gruba dahil olabiliyor.


Başkalarına piyango numarası veren ama kendisi o kişiden alacağı seans ücretine muhtaç kâhinler var. Teknikleriniz sizin üzerinizde ne kadar etkili? Dert üstü deva üstü, evi, işi, eşi mutlu bir insan mısınız?

- Oldukça travmatik bir çocukluk yaşadım. Hayatımın büyük bir kısmını sosyal fobi teşhisi konmuş şekilde geçirdim. Ancak şu an hayatımda hiç olmadığım kadar mutlu ve huzurluyum. Çünkü aldığım eğitimler esnasında bu terapilerden kendim de faydalandım. Eğer gün içerisinde bir şey beni rahatsız ederse tekniklerimi hemen kendime de uyguluyorum.

Anksiyete, stres, içe kapanıklık tamam da bunun dışında ne tip sorunlara uygulayabiliyorsunuz bu teknikleri?

- Yaklaşık 15 sene savaş sonrası travmayla mücadele etmeye çalışan bir hasta oldu. Geceleri kâbus görerek panik halinde uyanıyordu. Bu sorunu yok etmem için iki seans yeterli oldu ve normal hayatına geri döndü.


Nerede işe yaramıyor?

- Rahatsızlığının kaynağında bir stres yatan herkese yardımcı olabileceğime inanıyorum. Ama şizofreni, klinik depresyon ve manik-depresiflik gibi rahatsızlıkları tedavi edemiyorum.

Dünyanın farklı bölgelerinde farklı rahatsızlıklar var mı? Mesela Türkiye’de nelerle karşılaştınız?

- Türkler dünyanın diğer bölgelerinde yaşayan insanlarla aynı temel sorunları yaşıyor. Aklıma gelen farklardan belki de en çok dikkat çekeni, burada çok fazla sigara içen insan olması.

 

EVDE KENDİ BAŞINIZA SİZ NASIL YAPARSINIZ?


 


1) Gözleriniz kapalıyken 30 saniye boyunca aklınıza canınızı sıkan bir problem veya artık hatırlamak istemediğiniz bir anınızı getirin.

2) Bu sorunu düşünürken sorunun sizi ne derece rahatsız ettiğini düşünüp 0 ile 10 arasında bir puan verin. 0 sizin için tamamen sorunsuz anlamına geliyor olsun, 10 da olabilecek en rahatsız edici seviyeyi temsil etsin.

3) Gözleriniz kapalı şekilde sanki yüzünüzü yıkıyormuşçasına alnınızı ve yanaklarınızı merkezden dışarı doğru yumuşak şekilde ovuşturun. Bu teknik sinir bilimi tekniğine dayanıyor ve beyninizin aktif olan kısmında stresi uzaklaştırmak için etkili.

4) Bu esnada gözünüzün önüne güzel bir kumsalda 20 adım attığınız bir yürüyüş yaptığınızı getirin. Her adımınızı sesli bir şekilde sayın ve alnınızı ve yanaklarınızı ovuşturmaya devam edin. (Bu tekniği uyguladığınız her seferde ‘kumsalda yürüyüş’ temasını ‘20 adet basamak çıkmak’, ‘20 adet bardağı rafa dizmek’, ‘20 adet çiçeği vazoya koymak’ veya ‘bir topa 20 defa vurmak’ gibi uygun bulduğunuz temalarla da değiştirebilirsiniz.)


5) 20’yi tamamladıktan sonra yüzünüzü ovuşturmaya devam ederken sizi rahatlatan bir melodiyi iki defa mırıldanın.

6) Mırıldanmayı bitirdikten sonra gözlerinizi açın ve direkt karşıya bakın. Kafanızı oynatmadan yüzünüzü ovuşturmaya devam edin ve bu arada gözlerinizi rahatlatmak için en sağa ve en sola doğru bakın. Bunu birkaç kez tekrarlayın.

7) Bu tekniği 5 dakika boyunca uygulayın. Daha sonra size sıkıntı veren o sorunu düşünün ve size verdiği rahatsızlığı tekrar derecelendirin. Değişti mi? Artık daha mı az rahatsız ediyor? Yoksa tamamen mi kayboldu?

8) Eğer size hissettirdiğini daha da azaltmak istiyorsanız zihninizi tekrar o problemden arındırmayı deneyin, farklı şeyler düşünün ve yukarıda bahsettiğim tekniği problem tamamen kayboluncaya kadar tekrar etmeye devam edin.


NOT:
Burada önemli olan uygulama aşamasında problemi zihninizden uzaklaştırabilmek. Problemi sadece onu 0 ile 10 arasında derecelendirdiğiniz başlangıç ve son aşamalarında aklınıza getirin.Eğer size hissettirdiğini daha da azaltmak istiyorsanız zihninizi tekrar o problemden arındırmayı deneyin, farklı şeyler düşünün ve yukarıda bahsettiğim tekniği problem tamamen kayboluncaya kadar tekrar etmeye devam edin.

PAUL EMERY KİMDİR?


University of Wales’te psikoloji okudu. NLP tekniği konusunda uzman seviyesine yükseldi. Duygusal özgürlük teknikleri (EFT) ve düşünce alanı terapisi (TFT) üzerine çalıştı. Bunlar, özet olarak, vücuttaki anatomik hatlarda oluşan blokajları tespit ederek etkisiz hale getiren uygulamalar. Sonunda kendi metodu QEPR’i (Kuantum Duygusal ve Fiziksel Terapisi) geliştirdi. QEPR’i bir çeşit duygusal akupunktur olarak düşünebilirsiniz: Vücutta arındırmada etkili olduğu düşünülen noktalara vurarak negatif duyguları elimine etmek üzerine çalışıyor. 

 

Aşk acısı nasıl ve ne zaman geçer?Aşk acısı nasıl ve ne zaman geçer?

Son Güncelleme : 13 Mart 2016 - 02:12:16

Diğer Haberler

Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, üzerinizdeki yüklerin veya baskının arttığını düşünebilirsiniz veya yeni yükler söz konusu...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, planlama becerilerinizi ve disiplinli yapınızı gösterme şansınız olabilir. Seyahatlere veya keyifli planlara...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, bazı konularda net olma ihtiyacı duyabilir ve sizi başka taraflara çekmeye çalışan kişilerin arkasından...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, sinirlerinize hakim olamayabilir ve ani tepkiler verebilirsiniz ya da yakın çevrenin sağlık problemleriyle...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, maddi başlıklı konularda dikkatli hareket etmelisiniz. Harcamalarınız artabilir. Hfta sonuna doğru, aşırı...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Bu aralar, iş ortağınız ya da birlikte çalıştığınız kişilerle ilişkilerinizde önemli bir rol oynuyorsunuz. Öte yandan aile ya da evle ilgili konularda da farklı...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Hedefleriniz ve kişisel amaçlarınızı ilgilendiren konuları kendi başınıza yürütmelisiniz. Zararlı alışkanlıklardan kurtulmak için ideal bir zaman olabilir....Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, , aşırı harcamalar yapma ve lükse kaçma eğiliminiz artabilir. Dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda geleceğinizi...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, ailenizden kişiler veya bazı arkadaşlarınız geçmişle ilgili olumsuz konuları tekrar gündeme taşıyabilirler,...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, ani tepkiler vermekten sakınmanızda fayda var. Yurtdışı bağlantılı işler, yabancılarla ilişkiler, seyahatler, bilişim,...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, yaşamsal hedeflerinizi sorgulayabilir ve daha fazla geri dönüş almanızı sağlayacak şekilde gayret...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, insanların çeşitli ihtiyaç ve talepleriyle yine size gelmesi, sabrınızı oldukça zorlayabilir. Ancak,...Balık Burcu Günlük Yorumu