1 Arap turist 5 Rus’a bedel

Güncelleme Tarihi:

1 Arap turist 5 Rus’a bedel
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2016 20:33

TURİZM sektörü zor günler geçirirken, yeni pazar arayışları da hızlandı.

Haberin Devamı

Bu alanda Türkiye’nin Ortadoğu ve Arap ülkelerindeki zengin turistlere yönelmesi gerektiğinin altını çizen Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, yeni pazar arayışları içinde ön plana çıkan Ortadoğu ve Arap yarımadasının siyasi eleştiri içinde ele alınmasına karşı çıktı. Söz konusu pazarların olumsuz değerlendirilmesinin şu an için geçerli bir nedene dayanmadığını savunan Tamince, şöyle konuştu: "Avrupa'nın en iyi destinasyonları yıllardır Araplarla ayakta kalır. Fransa, İtalya, İsviçre, Paris, Londra. Ortadoğulu, Arap tüketici ciddi para harcar, lükse düşkünlükleri var. Çünkü zenginler. Ülkelerin makro dengelerine bakmak lazım. Suudi Arabistan'da kişi başı gelir 30 bin dolar, Arap Emirlikleri'nde 50 bin dolar. Rusya'da kişi başı gelir 10 bin dolar. Bir Arap tüketici 5 Rus tüketici kadardır."

Haberin Devamı

Bununla birlikte söz konusu grubun kalabalık aile yapısıyla tatil için gittikleri ülkede uzun süre konaklamayı tercih ettiğini aktaran Tamince, bunun İstanbul'u ayakta tutan en büyük potansiyel olduğunu, ancak Türkiye'nin bu pazar içindeki payını artırabilmesi için onlara göre ürün geliştirmesi, yeni ürünler ortaya koyması gerektiğini belirtti. Tamince, "Yıllardır mart ayını İranlı'lar kurtarır. Bir anda yüz binler gelir, bütün oteller dolar. Hindistan'ın yurtdışında yapılan düğün bütçesi 5.2 milyar Euro. 1 milyar Euro'sunu neden almayalım" dedi.

Bu haliyle sektörün yaşadığı krizin öğretici bir yanı olduğunu da savunan Tamince, "Belki 2 yıl sonra 'İyi ki böyle bir şok yaşamışız. Riskli pazarları çeşitlendirdik. Bundan sonra yüzde 30-40 düzeyinde, bir kentin bütün gelirini bir ülkeye bağlamak doğru olmaz' diyeceğiz" dedi. Kriz koşullarında önemli bir noktanın da markalaşmak olduğunu belirten Tamince, yarattığı markanın krizin etkilerine karşı koruyucu güç olduğunu söyledi. Tamince, bu noktada marka haline gelememiş sektör oyuncularının büyük markalarla işbirliğine gitmesini önerdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!