1.5 milyon noktada 7 milyon kişiye ulaştı, ‘tek fatura’ göründü

Hürriyet Haber
17.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye’de 1.5 milyon notkada 7 milyon kişiye ulaştıklarını söyleyen D-SMART’ın CEO’su Mustafa Gözalan, “Teknolojiye yaptığımız yatırımlarla televizyon, internet ve yakında telefon hizmetlerini birleştireceğiz” diye konuştu.

TÜRKİYE’nin önde gelen dijital televizyon platformlarından D-SMART’ın CEO’su Mustafa Gözalan, son 18 ayda abone sayısındaki rekor artış ile Türkiye’de 1.5 milyon noktaya, 6-7 milyon kişiye ulaştıklarını söyledi. D-Smart’ın bu yıl 4’üncü yaşını kutladığını kaydeden Gözalan, “Genç yaşımıza rağmen dünyada ödemeli-televizyon (pay-TV) alanındaki son teknolojiyi Türkiye’ye getiren lider bir kuruluş olduk. Teknolojiye yaptığımız yatırımlarla televizyon, internet ve yakında telefon hizmetlerini birleştireceğiz” diye konuştu.

1.7 milyon nokta

D-Smart genç ama kesinlikle küçük olmayan alanında lider bir kuruluş olduğunu söyleyen Gözalan şunları kaydetti: “2011 yılında ev, ticari mekan ve otelden oluşan 1.7 milyon noktaya ulaşmayı hedefliyoruz. Özellikle HD (High Definition) içerikli yayınlarımız çok fazla ilgi gördü. Televizyon izleyicisi artık kendisine ayırdığı zamanda kaliteyi görmek, çok iyi bir şekilde hissetmek istiyor. D-Smart kanallarında HD yayınlar oldukça önemli bir yer tutuyor. Önümüzdeki dönemde bunu daha da fazla artıracak şekilde anlaşmalar yaptık.”

Hepsi tek faturada

Ödemeli-televizyon alanında Türkiye’de yaşanan rekabetin tüketiciye yaradığını belirten Gözalan, şöyle konuştu: “D-Smart’ın TV abonelerinin yanı sıra 260 bin ev ve ticari mekana tek fatura ile hem TV hem de internet hizmeti alan üyeleri var. Yakın bir zamanda buna telefon hizmetlerini de ekleyeceğiz. Şu anda bu projenin çalışmalarını tamamlamak üzereyiz. Böylece D-Smart üyeleri tek fatura ile TV, internet ve telefon hizmetini hep birlikte alacak. Bu Türkiye için yepyeni bir dönemin başlangıcı olacak.”

Daha fazla HD yayın

Gözalan, D-Smart’ın Kanal D, Star TV gibi ulusal yayın yapan televizyon kanallarının içeriğini büyük oranda HD kalitesi izleme imkanı sunduğunu da hatırlatarak, “2011’de Türkiye’yi daha fazla HD içerik ile tanıştırmak yönünde bir hedefimiz var. Bunun için gerekli adımları attık. Türkiye HD teknolojisinde bu alanda rekabet olmadığı için biraz geç kalmış olsa da D-Smart ile bu açığı hızla kapatmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

2001’de Smart Web ile iste-izle TV geliyor

D-SMART’ın ‘Keyfine göre TV’ sloganı ile 2011’de üyeleri için yeni ürün ve hizmetler hazırladığını söyleyen Mustafa Gözalan, şöyle konuştu: “D-Smart olarak hazırlıklarını bitirdiğimiz yepyeni bir hizmetimiz var. Evde, iş yerinde, yolda, arabada internet üzerinden TV yayınlarını izleme imkanı veren Web Smart ile televizyon izlemeyi mekandan bağımsız hale getireceğiz. İnternette de HD yayınlarına ağırlık vereceğiz. Bunun dışında ‘iste-izle’ ürünümüzle üyelerimize istedikleri filmi istedikleri zaman izleme şansı vereceğiz. Hiç bir extra ücret gerektirmeyen bu yeni ürün ile D-Smart üyeleri bir filmin başını kaçırmışlarsa ve izlemek istiyorlarsa bir başka zamanı beklemek zorunda kalmayacak. Yayın akışı içinde yer alan bir filmi istedikleri zaman izleme imkanları olacak.”

Dizileri kaydedecek

TÜRKİYE’de son dönemde dizilerin oldukça büyük bir gelişme gösterdiğini belirten Mustafa Gözalan, “Dizileri yayınladıkları saatlerde izleme şansları olmayanlara yeni bir uygulamaya başladık. Catch-up TV adını verdiğimiz bu uygulamada örneğin D-Smart sizin için ‘Fatma Gül’ün Suçu ne?’ dizisini bir sezon boyunca izleyip kaydediyor. Sizin bunu komut olarak bir kez belirtmeniz yeterli.”

Türkiye’de 20 milyon HD TV satılacak

TÜRKİYE’de 2010 yılında 1.5 milyon adet HD televizyon satıldığı bilgisini veren Mustafa Gözalan, şöyle devam etti: “HD yayın izleyici tarafından bir kez keşfedildi mi artık geri dönüşü olmuyor. Türkiye’de 10 yıl içinde 20 milyon HD televizyon satılcağını öngörüyoruz.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı